søndag 12. august 2012

Da har hu mor bada, hele 3 ganger på samme dag;-)

Endelig, sa mann og unger!!!
Det var jo nydelig, ikke så kaldt heller selv om gradestokken viste 18,5 grader her på Skjernerøy( lurer på hvordan det skrives, hi hi)

Nå ligger jeg å soler meg, leser Guds venstre Hånd av Paul Hoffman mens ungene er vannrotter!!

Minstejenta er plaget av eksemen, vil bade, det svir og hun kommer gråtende opp av vannet og vil aldri bade mer. Går en halvtime og hun er uti igjen...noen ganger tar det lengre tid før svien kommer snikende og da storkoser hun seg i letingen av krabber, blåskjell, kråkeboller og sjøstjerner. :-)
Masse smøring, hele tiden både solkrem og annen krem for å lindre.
Fort glemt, dette ubehaget...;-)

God Søndag!!
Ei uke igjen av ferien, nyte nyte

6 kommentarer:

  1. Så herlig;)
    Uff jeg begynner på jobb igjen i morra, er ikke helt klar nei;)
    Nyt dagene de går så fort;);)
    Klemmer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, man blir vel aldri heelt klar for å starte jobb etter mange deilige, late sommerdager:-D
      Får håpe du har hatt mange gode minner du kan leve lenge på :-D

      Slett
  2. Hei Bjørg - så trist å se at jenta di sliter med kesem utslett om dagen. Det er ikke noe godt å bade i saltvann da nei, MEN saltvann kombinert med sol kan være den beste behandlingen for eksemen.

    Bading i små doser slik at hun venner seg til svingen og forhåpentligvis blir det bedre etterhvert.

    Det samme gjelder med smøring av karbamid / urea holdig krem også - det er den beste kremen for huden men ikke alltid like godt å blir smurt med da det kan svi. Men ungene våre er tapre og tøffere enn toget, så etterhvert så blir de ganske herdet.

    Håper hun blir raskt mye bedre - sove med våtbandasjer kan kansje være et tips ( men det kjenner dere sikkert til ) . Gir behandling og lindring gjennom natten + at det forebygger oppkloring.

    Ønsker deg og din en flott uke :)

    SvarSlett
  3. Hei!

    Ja, det skjønner jeg du sikler på.... sikler egentlig på det meste fra ByNord jeg.hihi.

    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  4. Hei, så koselig at du ville være med
    på min giveaway ღ og så oppdaget jeg
    bloggen din også :) Herlige dager vi
    har nå ja - så deilig... Trist å høre
    at jenta di sliter med eksem, håper
    hun blir raskt bedre, og så ønsker
    jeg deg en fortsatt fin uke, klem fra
    Mette :)

    SvarSlett
  5. Et lite eksemtips til :
    Kjøp kremen som heter "Karite"
    En oljeaktig smør kjrem som kan brukes til alt og ekstremt god til hud og hår

    SvarSlett

klem til deg! :-)